Nové SEO pre google 9

Panda a tučniak neboli asi nikdy používané v toľkých hanlivých spojeniach ako poslednú dobu (bodaj by nie, keď nimi google pomenoval úpravy svojich algoritmov). Okrem toho, že poriadne rozhýbali hladinu na dovtedy relatívne pokojnom SEO jazere, vyvolávajú aj množstvo otázok.

seo

Pravoverní SEO šamani a popredné firmy v tejto oblasti samozrejme chrlia jeden článok za druhým v ktorom opisujú “už nefungujúce” taktiky a metódy a naopak vyzdvihujú “tú správnu cestu, ako na to dnes“.

Tvária sa pri tom ako keby to bolo úplne samozrejmé už dávno a ako keby sa tie “zakázané” taktiky práve ich netýkali. Že vo veľkom nakupovali odkazy s “tými správnymi” anchor textami a často bol pre nich za dostatočne relevantný pokladaný aj PR článok v štýle “pôžička na kávu”(lebo odkaz na pôžičky treba aj z webu o káve), to všetko ide akosi bokom a do zabudnutia. To oni nie, to vždy robili len tí druhí.

Tí čo sa nepotrebujú pretvarovať neobjavujú znova ameriku, namiesto toho povedia o dôsledkoch Google ZOO šafárenia svoje na plnú hubu. A lichotivé to je málokedy.

Google za veľmi krátke obdobie surovo prepol z režimu, v ktorom prísne posudzoval hlavne onpage faktory a negatívne javy v offpage bral v istou rezervou, do režimu, v ktorom sa na celú opatrnosť vykašľal a hodil bremeno triedenia svojich spätných odkazov vo veľkej miere na plecia každého prevádzkovateľa webstránky. V podostate tým nepriamo kričí do sveta “serieme na to hrabať sa vo vašich odkazoch a preverovať čo je spam a čo nie, riešte si to sami”.

Kašle na to, že:

  • prirodzený odkazový profil v reáli nie je vždy podľa nejakej ideálnej šablóny a že nemusí mať súvis s tým, či je web nekvalitný,
  • veľa drobných a malých firiem SEO ako také nerieši (majú proste web a sú radi keď im príde objednávka),
  • niekto je rád ak má web, nepotrebuje a ani nerieši nejaké sociálne siete, či  “potvrdené autorstvo“,
  • odpíšeme rovno aj affiliate linky, či rôzne súťaže,
  • zrušme aj recenzie (teda pokiaľ nepoužívajú špeciálny tag, ktorý si vymyslíme)
  • a buzerujme aj za ďalšie veci, ktoré môžu, no vôbec nemusia mať spojitosť s “nekvalitnými” webmi.

Google proste svoje postavenie kruto zneužíva využíva a určuje si pravidlá aké sa mu práve zachce.

Má, alebo nemá na niečo také právo? Je firma za každých okolností len firma a produkt je vždy len jej produktom, s ktorým si môže robiť čo chce, bez ohľadu na morálku, etiku, či spoločenskú zodpovednosť? Dospela vôbec naša spoločnosť do stavu, kedy by sa nutne každý veľký monopol v istom bode svojho života nezmenil na “evil corporation”, ktorý zametá s ľudskými osudmi ako babka so slepačincami?

Realita je aká je. Google je a pravdepodobne aj veľmi dlho bude najpoužívanejší vyhľadávač – u nás a vo veľa ďalších krajinách má v podstate “monopol na vyhľadávanie” a kto chce s jeho pomocou profitovať, ten sa mu proste musí prispôsobiť. A keď si zmyslí iný update, tak sa bude musieť prispôsobovať znova a znova a znova …

Áno, šľachetný cieľ vypudiť z výsledkov vyhľadávania nekvalitné weby a ponúknuť tak čo najlepšie výsledky je určite fajn.

ale,

Bohužiaľ, vždy sa oveľa rýchlejšie prispôsobia tí majitelia “nekvalitných” webov, ako tí bežní majitelia webov, ktorí sa o nejakých zmenách dozvedia až keď im skrachuje biznis. Tí prví totiž tieto zmeny sledujú, vedia čo majú robiť a aj to spravia lebo priamo od toho závisí ich príjem. Naopak, tí druhí ani netušia čo to je odkazový profil, nekvalitný text, či nofollow odkaz. A keďže nesledujú primárne výstrelky Googlu ale riešia svoj biznis, tak možno “prídu neskoro”.

A možno je to aj cieľom toho celého – príjmy totiž google nemá z toho, keď zobrazí obchodníka na prvej priečke, ale z toho, keď predá platenú reklamu nasekanú okolo popredných pozícií. A kto si ju zaplatí? Ten kto je na prvej stránke v SERPe, alebo ten kto je na šiestej?

Odporucam stabilny webhosting s podporou 24/7 za vynikajucu cenu.
Zlavovy kod na -25%: WEDOS25HRKUT

Ak sa ti článok páčil, podpor ho na vybrali.sme.sk →

9 thoughts on “Nové SEO pre google

  1. Reply Peter Jún 12, 2013 19:23

    Niečo podobné sa mi stalo s relaxom… Padli sme na niektoré KW celkom dosť, pritom pred pinguinom sme boli jasne 1. na každý jedno podstatné aj nepodstatné KW. Z dennej návštevnosti 100 UIP sa stalo 30-40 UIP. Pritom sranda je, že máme vlastnoručne písané texty (žiadne kopírovanie od iných). Dokonca od nás kopíruje väčšina salónov svoje texty. Ak len dám ctrl + c na nejakú časť nášich textov a potom ctrl + v do googla, tak vyhodí 3-4 strany stránok, kde majú použité naše texty. Prečo nás potom google neberie ako nejakú materskú stránku? Našťastie sme si pred pinguinom vytvorili slušnú klientelu a táto zmena nás neohrozila.

    • Reply Martin Hrkút Jún 13, 2013 00:00

      Tak pozreli sme na to – na web podla webmaster tools smeruje cez 1700 odkazov na homepage a len cca 30-40 na podstranky. Ten nepomer je tam jasny a takmer urcite je prave tento odkazovy profil v spojitosti s Google ZOO pricinou prepadu.

      Zarazajuce je vsak to, ze v podstate na penalizovanie webu stacia len tie odkazy. Google neriesi ci je dany web skutocne relevantny na dane frazy (v tomto priapde ano je), neriesi ani to ci dana ponukana sluzba je dobra/zla (vybookovanost stalou klientelou na 3 tyzdne dopredu v pravidelne najslabsom obdobi – cez leto hovori sama za seba) a bonus na zaver je ze texty z daneho webu, ktore ukradli konkurenti veselo pomahaju teraz k lepsim poziciam prave im – cize google uspesne ignoruje aj to, ze tie texty mal prvy niekto iny a ze su cista duplicita.

      Defakto to len potvrdzuje ze to dopada v praxi ako som pisal – na ZOO doplatia ti ktori webu nevenuju tolko pozornosti a naopak pomoze na vyssie prave spekulantom a tym, co venuju optimalizacii ci linkbuildingu cele dni/mesiace/roky…

  2. Reply Prometheus Jún 16, 2013 18:55

    Výborný článok, výborný blog (asi najlepší v SR), super čítanie. Ak som sa kedysi pokúšal o nejaké seo s mojim skromným živnostníckym webom čo ma dajakým zázrakom živí, odteraz to už nechám ladom a nájdem si niekoho dobrého na ppc. Dík!

  3. Reply Marek L. Júl 2, 2013 22:53

    Dobrý článok, ale zabudol si na jednu podstatnú vec. Súhlasím so záverom až na jedno. Majiteľ webu si môže prečítať príručku ako optimalizovať stránku a vyhnúť sa problémom s pandou, penguinom. Pravda je taká, že väčšina ľudí o nej ani nevie.

    • Reply Martin Hrkút Júl 2, 2013 23:16

      Vacsina drobnych podnikatelov ktori riesia web ani netusi o nejakej optimalizacii, nie to este o celej google zoo a je to prirodzene. Ak by mali riesit vsetci podnikatelia prirucku ku kazdej podoblasti len ohladom webu tak by im na samotne ich podnikanie snad ani nezostal cas, nehovoriac o tom ze by to aj tak bolo cele na amaterskej urovni.

      • Reply Marek L. Júl 3, 2013 15:32

        Plne s tebou súhlasím, mnohí si SEO robia samy a neraz to skončí práve penalizáciou kvôli neznalosti. Problém je v tom, že radšej samy riskujú ako by mali platiť SEO-agenturám.

  4. Reply AndrejC Júl 16, 2013 20:44

    Platit SEO je pre niektorych podnikatelov (drobnych) vydaj, ktory moze znamenat, mat nieco pre rodinu / zaplatit si SEO.
    Big Google Brother vie preco to robi a ako to robi. Ten kto nema byt na prvych miestach tam jednoducho nebude. Ked sa nahodou neziaduci rozhodne tam byt, tak ho to bude stat viac nez ma budget na reklamu a tym padom sa pochova sam s tym efektom, ze BGB na nom este zarobi. Sice pre nich mikro sumu, ale vela * mikro = makro.

  5. Reply Dagmar Okt 18, 2013 12:38

    Podľa mňa celý ten humbuk naozaj smeruje k tomu, aby to nebolo jednoduché (byť vo vyhľadávaní vpredu) a aby donútili ľudí zaplatiť za reklamu Googlu a nie SEO agentúram. A videli ste novú verziu Seznam, zatiaľ skúšobne seznam.sk ? Dtto.

    • Reply Martin Hrkút Okt 18, 2013 13:25

      to je viacmenej jasne – hlavne po poslednych upravach “kolibrika” (dalsi krasny prirastok do google ZOO). prakticky cele to smeruje k tomu ze z googlu sa stane obrovsky zlodej informacii ktore nasledne bude ponukat userom v dobre citatelnej forme – staci si uz dnes dat do neho napr. “pocasie bratislava” – v podstate takym silnym prisposobovanim vyhladavania samotnym datam surovo odstrihava navstevnost vsetkym drobnym webom ktore tieto ciastkove info ponukaju.

Pridaj komentár