Content marketing ako hrozba? 1

O content marketingu sa toho v poslednej dobe píše mnoho. Prakticky každá SEO agentúra dnes rozosieva rady o tom ako by mal obsah na webe vyzerať aby nás mal všetkých google rád. Objavujú sa už však aj prvé apokalyptické a konšpiračné vízie.

Hneď z rána som narazil na článok Aleša Miklíka, v ktorom predstavuje jeho katastrofickú víziu zaplavenia internetu nekvalitným a slabým obsahom.

Ehm.

Vážne? Budúca hrozba? Budúca?

Ja teda neviem, ale po tom, čo som dostal facku od reality a zistil som ako sa to má s drvivou väčšinou obsahu ohľadom zdravia a výživy, si nerobím ilúzie už o žiadnej inej téme (minimálne čo  sa tých populárnejších týka). Práve tie najpopulárnejšie témy sú totiž už dnes doslova preplnené bullshitom.

Áno, Aleš síce spomína skôr absenciu vecí ako dobre napísaný článok z hľadiska čitateľnosti textu, práce s pozornosťou čitateľa, atď a naopak, kritizuje šablónovitosť agentúrnych rád (hlavne nezabudnúť na call to action prvok …), no v podstate ani on sám nepíše o tom najpodstatnejšom – o informačnej hodnote obsahu.

Tá, je v háji už veľmi, ale veľmi dávno. Ako sa vyrojili prví webtržníci so záplavou MFA webov (a nemyslím len tých CZ/SK, aj svetový internet má svojich “webtržníkov” viac než dosť), informačná hodnota obsahu celého internetu ide do … preč. A je to z roka na rok len horšie. Nič na tom nezmenil ani google s jeho ZOO a nič na tom nezmení ani nastupujúci trend content marketingu.

Ten, kto obsah na internete prevažne tvorí a kto ho aj naďalej bude tvoriť nebudú malí a strední podnikatelia, ktorím sú tie content marketing návody určené. Budú to aj naďalej prevádzkovatelia reklamných webov (stačí si odsledovať trend presunu z malých MFA na tzv. authority websites), ich lacní copywriteri (ak sa im tak dá povedať) a v neposlednom rade samotné SEO agentúry, ktoré fungujú prevažne na úplne rovnakom princípe.

Máme teraz plakať nad tým, že vízia do budúcna je kostrbatý článok podľa šablóny? A čo na tom záleží? Ak niekto ponúka perfektne napísaný článok po technickej aj formálnej časti, vie pracovať s čitateľom a zároveň ho konvertovať na to na čo potrebuje, ešte to z neho nerobí “dobý článok”. Resp. je mi jasné, že kritériá pre to “čo je dobrý článok” máme všetci rôzne.

Pre mňa je dobrým článkom to, čo ponúka seriózne, overené, dôkazmi a faktami podložené informácie, má silnú hodnotu pre čitateľa a samozrejme je dobre napísaný aj po tej formálnej a technickej stránke.

A takého obsahu je ako šafránu už dnes. Už dnes je internet plný viac, či menej nebezpečných sprostostí, nekvalitných článkov, či dokonca celých webov.

Radšej by som plakal nad tým, že je internet plný bullshitu a ten sa šíri v začarovanom kruhu ďalej, ako nad tým, že niekto tento bullshit nebude vedieť v budúcnosti napísať tak, aby udržal pozornosť čitateľa. 

Odporucam stabilny webhosting s podporou 24/7 za vynikajucu cenu.
Zlavovy kod na -25%: WEDOS25HRKUT

Ak sa ti článok páčil, podpor ho na vybrali.sme.sk →

One comment on “Content marketing ako hrozba?

  1. Reply rr feb 13, 2014 13:45

    .. souhlas, bohužel.

Pridaj komentár